Voor Beau Niedt uit Vakscholing 3 was dit al de derde tussentijdse werkbespreking en die ervaring blijkt een voordeel. “Het uitzoeken van werk voor de werkbespreking wordt voor mijn gevoel steeds wat makkelijker, omdat je weet wat je ongeveer kan verwachten na het al een aantal keer gedaan te hebben. Tijdens het semester zorg ik al dat ik alles wat ik heb gemaakt goed opberg per vak, zodat ik het niet allemaal op het laatste moment nog bijeen moet zoeken. Ik neem niet alleen werken mee die klaar zijn maar ook een of twee die nog niet helemaal af zijn. Ook neem ik werken mee waar ik niet tevreden over ben en graag feedback op wil hoe ik het anders kan aanpakken. Verder vind ik het altijd heel inspirerend om bij de besprekingen van mijn klasgenoten mee te luisteren. Ondanks dat we dezelfde opdrachten krijgen is het zo verrassend hoe iedereen het in zijn eigen stijl uitwerkt, je leert ontzettend veel van elkaar”.
Vakscholing 3-student Beau Niedt bij een selectie van haar werk van het afgelopen semester
Beau heeft de werkbespreking als leerzaam en positief ervaren. “De feedback van de docenten is altijd eerlijk en opbouwend. Deze werkbespreking is ook voor mezelf een moment om even stil te staan bij hoeveel ik heb geproduceerd afgelopen halfjaar, welke gebieden misschien wat meer aandacht mogen krijgen en waar ik wel tevreden over ben. Vooraf voel ik toch altijd wat spanning maar uiteindelijk valt het allemaal heel erg mee. Ik kreeg vooral positieve reacties over de verstilde sfeer en monumentaliteit van mijn werk. Wel mocht ik onder andere wat meer aandacht besteden aan het meenemen van de achtergrond in mijn studies, wat voor mij vrij verrassend was want het was me nog niet opgevallen dat ik dat vaak niet helemaal deed en dat het soms afbreuk deed aan mijn werk. Ik was zelf ook niet helemaal tevreden over het merendeel van mijn studies bij het vak Modelschilderen maar wist niet precies waar het aan lag. Gelukkig kon de docent Paul Boswijk het wel duidelijk benoemen. Als feedback kreeg ik dat ik minder voorzichtig mag zijn en los mag durven gaan door bijvoorbeeld met grotere kwasten en meer handschriftelijk te werken. Hier ga ik mezelf zeker komend semester mee uitdagen!”